بررسی بهترین ماساژ های دنیا

بررسی بهترین ماساژ های دنیا

 در این بخش اطلاعات خوبی از انواع بهترین ماساژ ها در جهان ذکر شده تا شما بتوانید مناسب ترین ماساژ ها را برای خود انتخاب نمائید : 

بهترین ماساژ های جهان

ویلیام. اف. بورتون متخصص ماساژدرمانی انواع مختلف ماساژها را در چهار گروه دسته‌بندی می‌کند:
۱-‌ ماساژهای معاصر (غربی)
۲- ماساژهای شرقی
۳- اجتماع حرکات ساختاری / عملکردی
۴- ماساژهای انرژی‌زای غیرشرقی
در این میان توضیح مختصری از برخی تکنیک‌های رایج ماساژ معاصر و شرقی عبارت است از:


ماساژ سوئدی: این ماساژ متداول‌ترین نوع ماساژ در امریکاست. این ماساژ که در دهه ۱۸۳۰ در سوئد بسط پیدا کرد از یک سری حرکات بلند و ‌آرامش مالش و تکنیک‌های ضربه‌ای روی لایه سطح ماهیچه‌ها تشکیل شده و برای افزایش جریان خون جهت بهبود بیماری و کاهش التهاب زخم‌ها طرح‌ریزی شده است. همچنین این تکنیک آرامش عمومی بدن را نیز به همراه دارد.


ماساژهای عصبی – ماهیچه‌ای: در این روش ماساژ، فشار متمرکزی روی نقاط درد و کشش وارد می‌کند.


ماساژ بافت‌های عمیق: دستاورد این ماساژ تخفیف دردهای مزمن ماهیچه‌ای با دستیابی به ماهیچه‌های داخلی‌تر در ناحیه موردنظر است.


ماساژ ورزشی: این تکنیک شبیه ماساژ بافت‌های عمیق است با این تفاوت که به‌طور خاص به رفع نیاز ورزشکاران (حرفه ای و غیرحرفه‌ای) می‌پردازد. این شیوه اغلب قبل و بعد از مسابقات ورزشی به عنوان بخشی از تمرینات ورزشی برای بهبود جراحات ورزشکار انجام می‌گیرد.


ماساژ جریان لنفی: این تکنیک با استفاده از حرکات ریتمیک باعث بهبود جریان مایعات لنفی شده و بیشتر در شرایط ضعف جریان لنفی مانند ورم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شیوه‌های شرقی ماساژ بر پایه اصول طب چینی و جریان انرژی هنگام اوج فعالیت بدن است. در این شیوه‌ها فشار توسط سرانگشتان به نقاط خاصی وارد می‌شود، در حالی که در شیوه ماساژ غربی، بیشتر از حرکات گسترده استفاده می‌شود.


طب فشار و شیاتسو: شیوه‌های مختلفی برای ماساژ با فشار انگشت (در نقاط مرتبط با طب سوزنی) وجود دارد. در این شیوه‌ها برای رهایی ماهیچه‌ها از گرفتگی و افزایش جریان خون در آن‌ها فشار انگشت و کف دست استفاده می‌شود.


جین شین جیوتسو: این شیوه از یک درمان سنتی قدیمی در ژاپن سرچشمه می‌گیرد در این شیوه ماساژ بدنی به منظور حفظ و ذخیره جریان داخلی انرژی در بدن با آزاد کردن بن‌بست‌های انرژی بهره می‌گیرد. در این روش ماساژ بسیار آرام بوده و روی نقاطی از بدن به مدت چند دقیقه انجام داده می‌شود.


فشار جین شین: در این شیوه که توسط یک روان درمانگر اهل کالیفرنیا مطرح شده است، هدف وارد آوردن فشار بیشتر روی نقاط خاص برای مدت بیشتر (نسبت به شیوه جین شین جیوتسو) است. تمرکز این تکنیک بر آزاد کردن تنش و گرفتگی ماهیچه‌ای با فشارهای عمیق انگشتان است.


ماساژ تای: قدمت این شیوه به ۲ هزار و پانصد سال قبل برمی‌گردد. این ماساژ روی تعادل انرژی متمرکز است. هنگامی که فردی این ماساژ را دریافت می‌کند در واقع در حالتی شبیه تن آرامی قرار گرفته و خطوط انرژی با دست، انگشتان شست، آرنج، زانو و پاها به صورت ریتمیک فشرده می‌شوند.


ماساژ توی‌نا: این شیوه ماساژ بیش از ۲ هزار سال است که در چین مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستاورد این ماساژ، بهبود بخشیدن به جریان انرژی در بدن است و از این طریق بدن قادر به بازسازی خود خواهد بود.

برای ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجعه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید