تاثیر ماساژ بر هوش نوزاد

آغوش  پدر یا مادر نشاط  و شادابی کودکان را دوچندان می کند.  ماساژ کودک نیز وسیله ای است  برای  ارتباط جسمانی  فرزند با والدین که آرامش زیادی را به او هدیه می کند.

لمس  کودک  او را نسبت  به اطرافیان و  جسمش  آگاه  کرده  و رشد جسمانی کودک را نسبت  به هم سن و  سالانش تسریع می کند.

تحریک حس لامسه کودکان با استفاده از ماساژ با اثر بر سلول های مغزی، میزان هوشیاری کودک  را افزایش داده و  او را نسبت  به دنیای پیرامونش آگاه  تر می کند بطوری که پس از گذشت چند ماه  کودک  به کنجکاوی  بیشتری پرداخته و  سعی می کند  با لمس اشیای اطرافش، خود تجربه کردن را آغاز  نماید.

تحقیقات  نشان  داده  است لمس  و ماساژ  کودک  یکی از بهترین  راه های  تحریک حس لامسه و  افزایش رشد  مغزی  او میشود. 

ماساژ باعث  ترشح  هورمون اندورفین و اکسی  توسین در بدن شیرخوار شده و علاوه بر کاهش  درد تأثیر بسزایی در افزایش آرامش وی دارد.

تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش

آموزش انواع ماساژ در آگهی رایگان شهر24

هر روز در ساعت مشخصی شروع به ماساژ دادن کودک کنید و اجازه بدهید که این کار بدل به برنامه‌ای مشخص شود که کودک انتظارش را دارد و از آن لذت می‌برد. اما زمان مناسب برای انجام این کار چیست؟ این شما هستید که زمانی مناسب برای ماساژ نوزاد خود انتخاب می‌کنید. ولی یادتان باشد که وقتی عجله دارید و در حال انجام کارهای دیگر هستید، سراغ ماساژ دادن نروید، زیرا برای ماساژ دادن باید شرایطی آرام پیش روی‌تان باشد. ضمنا وقتی شکم نوزاد پُر یا خالی است هم از ماساژ دادن بپرهیزید.

ماساژ نوزاد - توصیه کلی

آگهی تبلیغاتی انواع لوازم مورد نیاز ماساژ در سایت ایستگاه

  • حرکات دست‌تان هنگام ماساژ دادن باید آرام اما محکم باشد و حالت غلغلک ایجاد نکند؛
  • برای نوزاد خود در روز، برنامه‌ی ماساژ داشته باشید؛
  • سعی کنید قلق کودک در ماساژ دادن را به‌دست بیاورید و وقتی احساس کردید که باید متوقف بشوید، از ادامه‌ی کار دست بکشید. بسته به اینکه خلق‌وخوی نوزاد چه چیزی می‌طلبد، شما می‌توانید کار ماساژ را از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ادامه بدهید.

ماساژ بر رشد وزنی و قدی نوزادان و کودکان

ماساژ نوعی ورزش محسوب می‌شود؛ ماساژ مواد غلیظ موجود در عمق اعضا را که به‌وسیله ورزش خارج نمی‌شود، خارج می‌کند، همچنین  باعث جابه‌جا شدن مواد از عضوی به عضو دیگر می‌شود.


آگهی تبلیغاتی ماساژ درمانی در سایت دیوار


ماساژ اثر روغنهای دارویی را به اعماق بدن می‌رساند

این کارشناس طب سنتی ادامه داد: ماساژ به چاق یا لاغر کردن اعضا به‌صورت موضعی کمک می‌کند، همچنین ماساژ اثر روغن‌های دارویی را به اعماق بدن می‌رساند.

 یکی از رایج‌ترین موارد کاربرد ماساژ، استفاده از آن در ورزش است؛ به این شکل که قبل از شروع ورزش، عضلات ورزشکار را با انجام ماساژ آماده کرده و پس از اتمام ورزش نیز برای برطرف شدن اسپاسمها و خارج شدن مواد زائد باقی‌مانده در عضلات، وی را ماساژ می‌دادند.

 ماساژ قبل از ورزش از میزان سبک به سنگین و ماساژ بعد از ورزش که معمولاً با روغن‌هایی مثل بابونه و شوید انجام می‌شده است, از ماساژ سنگین به سبک صورت می‌گرفته است.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: یکی دیگر از موارد استفاده از ماساژ در طب ایرانی، ماساژ نوزادان و کودکان بوده که با جزئیات کاملی مورد بحث قرار گرفته و مطالعات امروزی نیز به‌خوبی تأثیر آن را بر رشد وزنی و قدی نوزادان و کودکان و بهبود الگوی خواب آنها نشان داده‌اند.

معرفی انواع ماساژ درمانی در بخش آگهی رایگان شهر24

 اما استفاده از ماساژ علاوه بر منافع جسمانی و کاربرد وسیع در بیماریهای عضلانی ــ اسکلتی تأثیر بسیار زیادی نیز بر وضعیت روانی و نفسانی کودکان و بزرگسالان داشته و گرچه استفاده از موارد درمانی آن نیاز به تخصص و دانش کافی دارد اما با دانستن برخی اصول ساده همه می‌توانند از منافع آن در خانواده برای بهبود روابط بین‌فردی بهره‌مند شوند.