ساخت کوپلر

در مرحله آرماتوربندی اگر بخواهیم از کوپلر استفاده کنیم حتما سرعت اجرا بسیار افزایش خواهد داشت، مراحل قالب بندی و آرماتوربندی به دلیل استفاده از کوپلر (وصله مکانیکی ) سریعتر خواهد بود زیرا وصله مکانیکی شبکه آرماتور از بتن مستقل می‌باشد. کوپلر باعث می شود مقاطع تیر و ستون به صورت پیش‌ساخته در کارگاه تولید شود و به صورت درجا در محل پروژه بتن‌ریزی شود.

 

ساخت کوپلر

 

به طور کلی می توان گفت رزوه‌ زنی و بستن شبکه‌ آرماتور با دستگاههای CNC خیلی دقیق و مطابق با نقشه اجرایی سازه اجرا خواهد شد و به مکان اجرای پروژه انتقال پیدا میکند، سپس این قطعه ها به کمک جرثقیل در جای اصلی خود قرار خواهند گرفت و با کمک وصله مکانیکی به یکدیگر وصل خواهند شد، سرعت بتند ریزی از این رو افزایش چشمگیری خواهد داشت، در این مکانیزه به طور قطع می توان گفت مدت زمانی که نیاز است جهت آرماتوربندی صرف شود، دیگر لازم نیست.

استفاده از وصله مکانیکی باعث شده تا مشکلات سازه بتنی نسبت به سازه فلزی خیلی کمتر و یا به عبارتی رفع شده باشد. از این رو هنگام استفاده از وصله مکانیکی سازه‌های بتنی جهت سرعت بخشیدن به کار بهترین انتخاب می باشد.

در مقالات علت کاربرد کوپلر به مراحل تولید وصله مکانیکی و انواع مختلف آن و مزایای استفاده از وصله مکانیکی، میزان صرفه جویی های اقتصادی و زمانی اجرای اسکلت بتنی با کمک کوپلر و تفاوت آن با اورلپ پرداخته ایم پیشنهاد میشود جهت آگاهی بیشتر این مقالات را مطالعه فرمائید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.