تاثیر ماساژ بر هوش نوزاد

آغوش  پدر یا مادر نشاط  و شادابی کودکان را دوچندان می کند.  ماساژ کودک نیز وسیله ای است  برای  ارتباط جسمانی  فرزند با والدین که آرامش زیادی را به او هدیه می کند.

لمس  کودک  او را نسبت  به اطرافیان و  جسمش  آگاه  کرده  و رشد جسمانی کودک را نسبت  به هم سن و  سالانش تسریع می کند.

تحریک حس لامسه کودکان با استفاده از ماساژ با اثر بر سلول های مغزی، میزان هوشیاری کودک  را افزایش داده و  او را نسبت  به دنیای پیرامونش آگاه  تر می کند بطوری که پس از گذشت چند ماه  کودک  به کنجکاوی  بیشتری پرداخته و  سعی می کند  با لمس اشیای اطرافش، خود تجربه کردن را آغاز  نماید.

تحقیقات  نشان  داده  است لمس  و ماساژ  کودک  یکی از بهترین  راه های  تحریک حس لامسه و  افزایش رشد  مغزی  او میشود. 

ماساژ باعث  ترشح  هورمون اندورفین و اکسی  توسین در بدن شیرخوار شده و علاوه بر کاهش  درد تأثیر بسزایی در افزایش آرامش وی دارد.

تمریناتی برای داشتن نوزادی باهوش

آموزش انواع ماساژ در آگهی رایگان شهر24

هر روز در ساعت مشخصی شروع به ماساژ دادن کودک کنید و اجازه بدهید که این کار بدل به برنامه‌ای مشخص شود که کودک انتظارش را دارد و از آن لذت می‌برد. اما زمان مناسب برای انجام این کار چیست؟ این شما هستید که زمانی مناسب برای ماساژ نوزاد خود انتخاب می‌کنید. ولی یادتان باشد که وقتی عجله دارید و در حال انجام کارهای دیگر هستید، سراغ ماساژ دادن نروید، زیرا برای ماساژ دادن باید شرایطی آرام پیش روی‌تان باشد. ضمنا وقتی شکم نوزاد پُر یا خالی است هم از ماساژ دادن بپرهیزید.

ماساژ نوزاد - توصیه کلی

آگهی تبلیغاتی انواع لوازم مورد نیاز ماساژ در سایت ایستگاه

  • حرکات دست‌تان هنگام ماساژ دادن باید آرام اما محکم باشد و حالت غلغلک ایجاد نکند؛
  • برای نوزاد خود در روز، برنامه‌ی ماساژ داشته باشید؛
  • سعی کنید قلق کودک در ماساژ دادن را به‌دست بیاورید و وقتی احساس کردید که باید متوقف بشوید، از ادامه‌ی کار دست بکشید. بسته به اینکه خلق‌وخوی نوزاد چه چیزی می‌طلبد، شما می‌توانید کار ماساژ را از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه ادامه بدهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.